Księga przychodów, rozchodów. Podatek VAT. No i PIT. Co, jak wypisać? Kiedy i jak zapłacić? Czy od nieruchomości mam płacić podatek? Te i wiele innych pytań często padają z ust, które dopiero co zaczęły zarządzać swoją firmą. Ale to i tak łatwizna, bo jeśli przyjdzie nam kogoś zatrudnić i zając się jego umową, opłatami, to możemy zupełnie polec. Osoby początkujące na rynku przedsiębiorców mogą spędzić długie godziny ucząc się przepisów, zamiast działać w swojej firmie, która nie można stać. Przecież trzeba zarabiać. Wskazuje się, że pomoże nam w tym MH – biuro rachunkowe. Wielu ignoruje fakt zatrudnienia księgowej. Bo przecież Polak, to Polak — zawsze sobie ze wszystkim poradzi. A potem wyrywamy sobie zęby w urzędach, do których wciąż nas wołają, bo coś zrobiliśmy źle, bo zapłaciliśmy za mało, albo wcale. To nie jest takie proste, jak nam się wydaje. Wydawać by się mogło, że samo założenie firmy będzie najtrudniejsze. Nie.
Najtrudniejsze dla wielu okazuje się samo jej prowadzenie. Nawet złapanie klienta nie jest problematyczne, czy samo zarabianie, jak dbanie o każdy papierek, każdy podatek, pamiętanie o każdym punkcie w prawie, którego możemy przestrzegać, a który moglibyśmy jakoś ominąć. Jest tego cała masa i ciężko jest wszystko zmieścić do głowy, jeśli nigdy nie mieliśmy do czynienia z księgowością. Dlatego nie ma co oszczędzać i zatruwać sobie życia na rzeczy, których nie rozumiemy. Z czasem się przecież nauczymy, wszystko pojmiemy. Staniemy się ekspertami. Ale na początku trzeba to wszystko pogodzić ze sobą i otworzyć się do innych dłoni. Takie dłonie ma właśnie księgowa, która całe zasady prawdę ma w jednym palcu, a ze swoim magicznym kalkulatorem na biurku zrobi wszystko. Najlepiej trzymać ją blisko siebie, tuż obok biura.
Zapytamy o wszystko. I wszystko nam załatwi. Możemy jej podrzucić każdy papierek z cyframi. Dodatkowo pomorze nam ustalić nas budżet, wydatki, wszystko policzyć, dzięki czemu przestaniemy zajmować naszą głowę rzeczami, których kompletnie nie rozumiemy. Nie ma co oszczędzać na tego typu sprawach i dobrze jest zadbać o dobrą księgową już od początku istnienia naszej firmy.